LiveStation Message


Life Is Too Short,
Break The Rules, Forgive Quickly,
Kiss Slowly, Love Truly,
Laugh Uncontrollably,
And Never Regret Anything
That Made You Smile.
Life May Not Be The Party
We Hoped For,
But While We're Here, We Should Dance...

Thursday, September 18, 2008

风筝飞


风儿吹,似流水般,
轻扶我水面透气。
挣扎,
与自己的叛逆对抗,
犹如沉溺在急流的小孩.

路人皆为我而安静的感到怜惜,
但事实始终都要我原地打转,
就只因为
光阴无法摧毁我的记忆。



风儿吹
你是个纸制的竹架风筝,
你在高飞时,
我在跑啊跑;
兴奋的眼神没有谁不知。

你飞翔时的那片影子,
把烈阳遮盖了脸颊的一边,
另一只眼睛依然不畏惧,
前意识的眯上了,
但只要还能看到你,
我双手
还是会紧握着那鱼线。
我,
依旧跑个不停。



风儿吹,你已飞了多高?
希望我扯一扯,
还有我
无目的地的跑啊跑,
能把你越带越高。

天真的妄想,
你能呼吸到银河系的空气;
愿你能够越飞越高...

绿色的武拉必草场上,
只有我为你感到骄傲。



风儿吹,什么都熄得了,
就是没能把我决心吹掉。

那天傍晚
我与大风搏斗,
那双小手
颤抖把线条拉呀拉
不停的收回
你已远离我的躯体。


“嗒!”


多么希望
那是树干被折断的奏曲,
但手上只有断了的弦,
还有被割破的手掌心;
已冷却的流血,
只能感受在心底。



风儿吹,我闭上眼睛,
一脸毫不在意的表情,
掩饰了心底,
在沉溺的自己。

竹架风筝啊,
你到底在哪里?

长大后才知道,
人类最远只到过月亮。
那你该还没到过太阳吧?



五六年了,
操场上的妖媚风筝
我一点儿也不感兴趣
你的脸孔

你的飞跃
依然是我的最熟悉。



风儿吹,长大后的某一天,
希望我能
不顾仪态的跑啊跑,
也许那时身穿破旧的校衣;
或是长袖和领带,
脚步轻快的踏在雨后的草地上,

向那已放晴的蓝空狂喊



“风筝,你回来啦!”





小明

3 comments:

Anonymous said...

this reminds me of the kite runner=)where the kite's string is covered with shattered glass and would cut the player's hand bloody

i like "你能呼吸到银河系的空气"
so much more meaningful than "the kite flies high"


"你飞翔时的那片影子,
把烈阳遮盖了脸颊的一边,
另一只眼睛依然不畏惧,
前意识的眯上了,"
so real,that it's not sth made up,like i can experience kite flying just by reading this=)

manz, ur an awesome poet!

Live Station said...

kite runner is a novel right? sounds familiar... gonna find out that one...


i used to like kite alot when i lived in berapit many years ago... and I still miss it alot. Kite has so many resemblences in certain things of our lives. 感慨 感慨....


thx for ur compliment! i am just an average chinese school boy that learn that little bit of chinese at school. I prefer to express my feelings in words probably because I'm all the while being suppressed from expressing myself in other means. I'm a typical product of a no-privacy-family. LOL!

Hopefully i'll be inspired more by my life... And i'm looking forward to becoming a more positive writer, which means less sad things and more encouraging posts... but all that still depend on my mood and feeling. I'm a sad person ... haha

Anonymous said...

山脚下男孩的“风筝”是童年的回忆~
纵然一切的一切,只有回忆是最美好的